Anna meille tarina. Nyt sisältö ratkaisee!

Maailman suurimmat mainostajat keskittyvät nyt kanavien sijaan sisältöihin.

Brändien pitää luoda omia sisältöjä sosiaalisen median kanaviin, kohdentaa mainontansa paremmin ja sitouttaa kuluttajat tiiviimmin. Mainokset eivät saa olla mainoksia, vaan tarinankerrontaa, johon tempautuessaan kuluttaja unohtaa katsovansa mainosta.

Kuvien ja visuaalisuuden merkitys kasvaa, ja vain parhaat ideat voittavat, sillä kuluttajan valta kasvaa koko ajan. Siksi heihin kannattaa luoda suhde, joka jatkuu tuotteen tai palvelun ulkopuolellakin.

Yahoon toimitusjohtaja Marissa Mayer käytti koko kolme varttia kestäneen puheenvuoronsa tarinankerronnan tärkeyden korostamiseen. Hänen mukaansa kaikki Yahoon palvelut ovat kuluttajien mielestä parantuneet sen jälkeen, kun yritys alkoi panostaa hyviin sisältöihin. Yahoo on lanseerannut tänä vuonna kuusi digilehteä, joista tuoreimpana maanantaina aloittanut naisten lifestyle-lehti Beauty.

Lue koko artikkeli(Kauppalehti)

Lähde: Kauppalehti.

Aktuellt