Sociala medier

Sociala medier

Del 4. Annonsering i sociala medier och sökmotorer

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

När man har fått i gång sin hemsida/sociala medier och har som vana att posta inlägg och uppdatera kan nästa steg vara att betala för att få fler besökare att hitta till din sida. Är dina kanaler inte uppdaterade skall du börja med att fixa till det. Att betala för att dra folk till en sida utan aktivitet...

Sociala medier

Del 3. Underhåll och serviceavtal

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

Hur skall man underhålla sina kanaler för att få gillare och besökare samt att få dessa att återvända till sidan? Det är bra att ha uppdateringar som följer ett mönster varvat med oväntade uppdateringar. Uppdateringar som följer mönster t.ex. att varje fredag presenteras veckans kund/jobb gör...

Sociala medier

Del 2 Vilka sociala koder gäller?

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

Trender kommer och går gällande sociala medier. Men något revolutionerade inom sociala medier lär inte hända på en tid. Vi har redan tagit de största steget, att gå över till det digitala. Utvecklingen är inte längre så stor som när vi först gav oss in i den outforskade världen med sociala medier. Nu...

Sociala medier

Facebook-mainonnan teho kasvoi vuodessa jopa 160 prosenttia

Adobe Social Intelligence -raportti: Facebook-mainonnan teho kasvoi vuodessa jopa 160 prosenttia

Facebook-mainosten näyttökerrat kasvoivat 40 prosenttia ja mainosten klikkausmäärät noin 70 prosenttia viimeisen vuoden aikana. Samalla Facebook-mainonnasta on tullut tehokkaampaa, sillä verkkomainonnan toimivuutta mittaava mainosten klikkaussuhde (kuinka moni mainoksen nähneistä klikkaa mainosta) kasvoi Facebook-mainoksissa vuoden takaisesta 160 prosenttia....